Leírás és Paraméterek
Continental Aero 111 országúti köpeny
26-622mm, hajtogatható, Tubeless Ready, Hookles kompatibilis
A nevéből már sejthető, hogy miben gurít nagyot a Continental. Az Aero 111 minden oldalról elképesztő aerodinamikus tulajdonságokkal rendelkezik. Pár éve ki gondolta volna, hogy ez számít egyáltalán egy virsli vékonyságú gumi esetében. Pedig még mennyire, hogy számít. Abban a szakágban, ahol minden egyes watt teljesítményért keményen meg kell dolgozni semmi sem mindegy...
A tökéletes vihar
Az AERO 111 a gumiabroncsok teljesítményének következő generációját hozza el, amelyet a DT Swiss és a Swiss Side együttműködésével fejlesztettek ki. Az innovatív és aerodinamikailag optimalizált futófelülettel ezt a gumit úgy tervezték, hogy úgy szelje a levegőt, mint még soha semmi. A futófelület 48 precíziósan kialakított, örvényt generáló ürege szabályozott turbulenciát hoz létre, biztosítva a légáramlás hosszan tartó rögzítését a felnihez, ami csökkenti az aerodinamikai ellenállást és javítja az oldalszél stabilitását.
Természetesen az AERO 111 a GP5000 TR család összes győztes technológiáját is magában foglalja: a Black Chili Compoundot a kiváló tapadás és a minimális gördülési ellenállás érdekében, valamint a megbízható Vectran Breakerrel párosulva a nagyobb defektvédelem érdekében. Ez a tökéletes aerodinamikus országúti gumi – kompromisszumok nélkül.
Miért válaszd ezt a gumit a más csúcs gumi közül?
- Aero, tapadós és gyors: ez az ideális köpeny az országúti kerékpárosok számára, akik tudják, hogy minden watt számít.
- A Vortex generátorok lehetővé teszik a teljes kerékabroncs-rendszer aerodinamikai ellenállásának csökkentését.
- Jobb kezelhetőség oldalszélben a vitorlázási hatás fokozásával.
- Vectran Breaker a páratlan defektvédelemért.
Mindezen tulajdonságok kombinációja az alacsony aerodinamikai légellenállás mellett az AERO 111 alacsony gördülési ellenállását, jó defektállóságát és kivételes tapadást kínál nedves és száraz körülmények között is.
Vortex generátorok
Az aero-optimalizált futófelület mintázata teljesen eltér a megszokottól: 48 kis üreg van egyenletesen elosztva a felületén. Ezek az úgynevezett „örvénygenerátorok”, amelyek képesek szabályozni a légáramlás turbulenciáját az első kerék felületén. Végső soron ez egy tökéletes vihart generál, amely lehetővé teszi a teljes kerékabroncs-rendszer légellenállásának csökkentését.
Vitorlázó effektus
AERO 111 nélkül
A kerékpáros kevésbé profitál a vitorlás hatásból, mert a légáramlás korai szétválasztása növeli a turbulens légáramlást. Így a kerék-abroncs rendszer aerodinamikai ellenállása nő.
AERO 111-el
A vitorlás hatás (előre ható erő) nő. Még az alacsonyabb felniprofiloknál is profitál a kerékpáros ebből a hatásból, mivel a lamináris légáramlás hosszabb ideig a felni mellett marad. Így minden sebességnél csökken a kerékabroncs-rendszer aerodinamikai ellenállása.
Steering moment (várjuk a jó magyar fordítást erre)
A forgatási pillanat az a pillanat, amikor az oldalszel belekap a gumiba és ez befolyásolja az irányítást. Az olyan precíz irányítást igénylő szakágban, mint az országúti, ahol a bolyokban szó szerint pár centire tekernek egymástól a bringások kiemelten fontos, hogy semmi hirtelen ne történjen. A tökéletesen generált áramlásoknak köszönhetően az irányítás folyamatosan lineáris marad, nem kell hirtelen nagyobb erőt kifejteni az adott kormányelforduláshoz és nem fog túlságosan elkönnyülni sem.

Aerodinamikáról a Swiss Side gondoskodott
A Swiss Side az iparágban vezető szerepet tölt be az aerodinamikában. A Forma-1 és a kerékpározás terén szerzett több mint 20 éves tapasztalattal rendelkeznek arról, hogy a legújabb technológiákat és módszereket alkalmazzák a kalkulált aerodinamika és a valós tesztek terén.
...és a "szokásos" dolgok:
Black Chili gumikeverék
Nagyobb tapadás, hosszabb élettartam, kisebb gördülési ellenállás

Minden arról szól, hogyan kevered össze
A döntő egyensúly. A gumiabroncs gumikeverékének gördülési tulajdonságait elsősorban három, egymással kölcsönhatásban álló tényező határozza meg - a tapadás, a gördülési ellenállás és a futásteljesítmény. A dilemma az, hogy ha javítjuk ezen tényezők bármelyikét, az káros hatással lehet a többitényező legalább egyikére. A maximális tapadású gumiabroncs gyorsabban kopik és lassabban gördül. Ha a gumiabroncs gyorsabban és tartósabban fut, akkor a tapadás csökken.
A BlackChili Compound futófelület-keverék, amely a polimerek és az alapanyagok kutatásának legfrissebb ismeretein alapul és folyamatosan fejlődik, mindig tartós megoldást ajánl a kerékpáros ipar számára. A gumiabroncs alkalmazásától függően az összetételt az adott felhasználáshoz igazodik – legyen szó országúti vagy hegyi kerékpározásról, time trial vagy downhill bringázásról.
Hogyan működik? A BlackChili esetében a speciális szintetikus gumit természetes gumival finomítják a nagy teljesítményű futófelületi keverékhez. A keverékekhez ezután koromrészecskéket adnak, amelyek alakjukban és felületi tulajdonságaikban ehhez optimalizáltak. A komplex technológia annyira érzékeny, hogy a BlackChili gumiabroncsokat kizárólag német Korbach üzemükben gyártják.

Vectran™ Breaker
A defektvédelem mércéje

A Vectran™ egy szintetikus úton előállított csúcstechnológiai szál a természetben megtalálható modell alapján.
A pók selyemhez hasonlóan a Vectran ™ folyadékkristályos polimer (LCP). A Vectran™ a pók fonálhoz hasonlóan óriási szakítószilárdsággal rendelkezik, nagyon kis súly mellett.
Pontosan a megfelelő tulajdonságok, hogy belekerülhessen egy prémium Continental gumiba defektvédő betétként.
A Vectran™ Breaker könnyebb, rugalmasabb és hatékonyabban véd a vágások ellen, mint a hasonló nylon anyagú védelmek.
A Vectran™ Breaker nem befolyásolja hátrányosan a gördülési ellenállást.

Tubeless Ready

A felhasználóbarát tubeless rendszer.
Minden Tubeless Ready abroncsot a sokoldalúság szem előtt tartásával terveztek. A Te választásod, hogy: belső nélkül használod a Conti RevoSealant segítségével, vagy használsz belsőt.
Tubeless perem
Speciálisan kifejlesztett Tubeless peremtömítés egyedi formája révén stabil illeszkedést biztosít a felnin.

Hookless kompatibilis
Természetesen minden top technológiát felsorakoztat a Conti az AERO 111 esetében. Ha nem tudod mi az a hookless, akkor pár szóban: Naggyából az autóipar már évtizedek óta használt megoldását vette a kerékpáripar is. Nincs a felnin az apró "kampós" visszahajlás, amibe a gumi pereme akad bele, a stabil kapcsolatot máshogyan érik el. Nagy valószínűséggel tudnál róla, ha ilyen lenne a felnid. De ha bizonytalan vagy és bizony egy top kategóriás országúti bringa lapul a garázsban, akkor nem árt a kerékszetted gyártójánál utánanézni a gumivásárlás előtt.
Hookless ellenőrzőlista
- Ellenőrizd a gumiabroncs és a felni hookles kompatibilitását
- Ellenőrizd a gumiabroncs csomagolását a felszerelés előtt a pontos adatokról.
- Ellenőrizd a hookles kompatibilitási táblázatot a felni gyártója szerint
- Soha ne lépd túl a maximális felfújási nyomást és a maximális belső felniszélességet! Aero 111 esetében ez 5 bar (72psi), 22mm-es maximum belső felniszélesség
- Fokozottan ügyelj a gumiabroncsok megfelelő felszerelésére és a felnire vonatkozó irányelvekre.
Ajánlott guminyomás | 5 |
Maximális guminyomás | 7 Bar |
Szövet sűrűség = TPI | 3 x 110 = 330 |
Gyártó | Continental |
Felhasználási terület | Országúti |
Átmérő collban | 28" |
Átmérő mm-ben | 622mm |
Szélesség mm-ben | 26mm |
Perem kivitel | Hajtogathatós |
Defektvédelem | Continental Vectran |
Fényvisszaverő | Nincs |