Ez a weboldal cookie-kat használ annak érdekében, hogy a weboldal a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Amennyiben Ön folytatja a böngészést, azt úgy tekintjük, hogy nincs kifogása a tőlünk érkező cookie-k fogadása ellen. A cookie beállításait később is személyre is szabhatod, a fogaskerék ikonra kattintva. Bővebben adatvédelmi tájékoztatónkból tájékozódhat.

Mi fán terem a Pedelec?

 

Talán a 80-as évek derekán a mountainbike kategória megjelenése óta nem volt ilyen jelentős változás a kerékpározásban. A Pedelec-ek vagy más néven E-bike-ok elhozták a kerékpározás reformját. Sokan felemásan tekintenek ezekre a bringákra, ugyanis a rásegítéses meghajtás szerintük pont a kerékpározás esszenciáját (önmagunk és a természet leküzdését) öli ki. Professzionális szinten ez valóban így is van, de tartsuk szem előtt, hogy ezeket a kerékpárokat nem kifejezetten profi kerékpárosoknak szánják a gyártók. Sőt, a technológia alkalmas arra, hogy olyan emberek is nyeregbe pattanhassanak, akiknek erre már önerőből nem lennének képesek vagy csak simán egyéb okokból kényelmetlen lenne kerékpárral közlekedni.
No de mit is kapunk pluszban egy ilyen bicajtól? Mi is pontosan a Pedelec? A szó a Pedal-Electric kifejezés mozaik szava, a jelentése pedig elektromos rásegítésű kerékpár. A rendszer 4 fő elemből épül fel. Ezek a motor, akkumulátor, vezérlő egység és a nyomaték vagy pedálfordulat érzékelő. A fő különbség a tisztán elektromos hajtású kerékpárok és a Pedelec-ek között, hogy amíg az elektromos bringáknál a „gázkar” kezelésével tudunk előre haladni, addig a Pedelec-nél hajtanunk kell a kerékpárt, és a vezérlőn előre beállított mértékben segít rá az elektromos motor.
 
 
Shimano Steps
 
Az Ebike piac évek óta egyre erősödő tendenciát mutat, külföldön a kerékpárok jó része már ilyen rendszerekkel kerül eladásra. Éppen ezért érthetetlen volt sokak számára, hogy az amúgy alkatrész piacuralkodó Shimano miért nem dob egy saját rendszert a piacra. De amint ez megtörtént máris világossá vált. Kaptunk egy komplett, gyerekbetegségektől mentes rendszert, széleskörű terméktámogatással. Sőt, szubjektív véleményünk az, hogy városi, trekking és cross bringákba jelenleg ez a legjobban használható megoldás mind közül. A szerkezet egységei külön-külön is mérnöki remekművek, de egyben vállnak egy igazán természetesen és intuitívan használható rendszerré. A kezelőszervek használata mindenki számára könnyedén elsajátítható, a kijelzőről minden fontos információ egyből leolvasható. További előnye, hogy kombinálható a már meglévő és frissen fejlesztett Shimano Di2-es rendszerekkel is. A városi és a komfort túra vonal koronázatlan királyával az Alfine Di2 8 és 11 sebességes elektromos agyváltóval használva az élmény páratlan.
 
 
A STEPS elemei
 
              
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
A Shimano STEPS, mint életstílus rövid történetekben

 

        

 

     

 

 

 
 
Marjory White és a STEPS
 

 
Kora: 69 éves
Felhasználás: Felfedezni a vidéket
Heti megtett táv: 84 km
 
Az idős emberek ugyan olyan fontosnak tartják a függetlenség érzését, mint mindenki más, de elérni ezt már nehezebb a korral. Az új generációs, könnyű és könnyen használható E-bike-ok egészen addig a pontig kitágítják mindenki horizontját, míg csak el tudja képzelni.
 
Az idő szép és kellemes, kitűnő alkalom egy kis tekerésre. Majory már nem olyan erős, mint egykoron volt, de E-bike-ja segítségével olyan helyekre is eljut, ahova egy normál kerékpárral elérhetetlen lenne.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Linda Mulder és a STEPS

 


 

Kora: 32 éves
Felhasználás: Városi közlekedés
Heti megtett táv: 34 km
 
A könnyed és azonnali váltással rendelkező STEPS E-Bike egyszerűen kezelhető a mindennapi ember számára is. Az állítható rásegítéssel bármikor választhatsz, hogy mennyi erőbefektetéssel kívánsz eljutni a célig.
 
Lindának a virágboltban kell lennie hamarosan, de nem aggódik, hogy kicsit késében van. Tudja, hogy elektromos kerékpárja a leggyorsabb módja az utcák átszelésének. Csendben suhan el a parkoló autók mellett. Egy férfi éppen sietne valahova, de nem tud autójával kiállni, mert elzárják az útját. Lindának nem hiányzik, hogy ilyen dolgokkal kelljen foglalkoznia...
 
 
 
 
 
 
 
Kristof Schäfer és a STEPS
 

 

Kora: 51 éves
Felhasználás: Ingázás
Heti megtett táv: 126 km
 
Az elfoglalt vállalkozónak soha nincs ideje. Mikor sportoljon? Mikor legyen a friss levegőn? Egy E-Bike-al otthon hagyhatjuk az autót. Stresszmentesen, frissen és energikusan érkezhetünk a munkába.
 
Kristof autóval jár munkába. Minden nap egy csatát kell megvívnia mire beér, és akkor még nem beszéltünk a parkolásról. Ha stresszesen érkezik az ember reggel, akkor az egész nap kihatással lesz a kedélyállapotára. Most azonban Kristof E-bike-al jár. Ez gyorsabb, könnyebb leparkolni és egy igazán ügyes felhasználása az elektromos energiának.
 
Kristof a külvárosban él. Útjának első része csendesebb. Ekkor használja a STEPS Eco módját, így terheli kicsit jobban a lábát. Élvezi a tekerést, de közben kicsit segít a motor is. A városközpont felé felkapcsol a nagyteljesítményű módba, hogy lendületesebben tudjon  haladni a forgalomban. Ezzel könnyedén lépést tud tartani az autókkal, sőt párat még le is előz. Az Di2 automata váltóval, ahogy gyorsul az elektronika úgy pakolja felfelé a fokozatokat, azonnali és pontos váltással. Nincs gond, csak könnyedség. A munkába nyugodtan és energiával telve érkezik. Ugye, hogy jobb így kezdeni a napot?
 
 
 
 
 
Martin Bekker és a STEPS
 

 

Kora: 45 éves
Felhasználás: Fő közlekedési eszközként
Heti megtett táv: 38 km
 
A folyamatosan változó rásegítés teszi a Shimano STEPS E-bike-okat igen sokoldalúvá. Menj ahova akarsz, úgy ahogy csak akarsz. Tökéletes az urbánus életmódhoz.
 
Martin este kimozdulna. Kitűnő az idő, tehát fogja Shimano STEPS-el szerelt kerékpárját, nem kell félnie az elázástól.
 
Mivel az elektromos rendszer végzi a munka legjavát, nincs szüksége kerékpáros öltözékre sem, nem lesz izzadt és nem fog kimelegedni. Ahogy áthalad a forgalmon, a rásegítés minden körülmény között a megfelelő. Enyhe ha csak lazán nézelődik bringázás közben és kemény, ha lámpáknál kell elindulni vagy kereszteződéseken áthaladni. A sebességváltás mindig gyors és pontos.
 
 
 
 
 
 
 
Daniël Kremer és a STEPS
 

 

Kora: 65 éves
Felhasználás: Napi bringázás
Heti megtett táv: 78 km
 
Amikor az ember nyugdíjba vonul, az ideje csak az övé. Azt csinál, amit akar, amikor csak akarja. Egy E-bike kiváló társ lesz ebben.
 
Daniël egy hónapja lett nyugdíjas. Még mindig fittnek érzi magát és elhatározta, hogy a lehető legtöbb mindent fogja csinálni visszavonulása után. Hosszú túrákat, kirándulásokat és megannyi kalandot tervez STEPS E-Bike-jával. Ma úgy gondolta leugrik a városba egy kávéra. Szeret elektromos rásegítésű kerékpárjával bemenni városba, hisz rendkívül könnyű, gyors és egyszerű módja a közlekedésnek. Sőt egészen a kávézó bejáratáig mehet vele.
 
 
 
 
 
 
Eddie Berg és a STEPS
 

 

Kora: 30 éves
Felhasználás: Könnyű terepezés
Heti megtett táv: 50 km
 
A Shimano STEPS E-Bike-ok a különleges kalandokra lettek tervezve. Könnyűek és erőteljesek, így bármilyen hegyre feljuttatnak. Hosszú erdei utakon is elkalauzolnak, biztonságban és energiával telítve visznek haza.
 
Eddie és barátja Alex éppen most vették meg Shimano STEPS terep kerékpárjukat, és úgy döntöttek, hogy egyből kipróbálják a szomszédos hegységben. Eddie kerékpárja úgy viselkedett kavicsos úton, mint az álom, tökéletes visszajelzéseket nyújtva a kormányra. Az első emelkedőn a váltások gyorsak és pontosak voltak. A hegy tetején megálltak és gyönyörködtek az Alpok csodálatos vonulatain. A STEPS miatt, Eddie képes volt csupán a tájra koncentrálni ahelyett, hogy égő tüdejétől fuldokolt volna. A lejtőkön a bringa könnyen kezelhető maradt. A fékek pontos visszajelzései biztonságos ereszkedést garantáltak neki. A völgyben megérkezvén egy étteremhez elfogyasztották a jól megérdemelt italukat. A kerékpározás  Shimano STEPS kerékpárjukon energizálta és felvillanyozta őket. Ez a nagybetűs ÉLET!
 
 
 
 
 
 
 
Thomas Stiller és a STEPS
 

 

Kora: 16 éves
Felhasználás: Iskolába járás
Heti megtett táv: 100 km
 
Megérkezni az iskolába pontosan és probléma nélkül sohasem volt ennél könnyebb. Királyul nézel ki E-bike-od nyergében, és olyan érzésed van, mintha mindig szél dagasztaná a vitorláidat. Az olyan technikai funkciók például, mint a könnyen kezelhető elektromos váltás (Di2 esetén), rengeteg energiát hagynak az iskola utáni programokhoz.
 
Thomas imád a cool, kinézetében és működésében is zöld elektromos kerékpárjával iskolába járni. Természetesen tekernie kell, de a motor sokat segít. Nagyon szereti, hogy bárhol gyorsíthat, ha kicsit késésben van. Elég messze lakik az iskolától, viszont így nem kell az össze-vissza járó buszokra hagyatkoznia. Barátja busszal jár az iskolába, aki mindig későn, izzadtan és stresszes érkezik meg a suliba.  Thomas mindig időben érkezik, nyugodtan és frissen kezdve a napot.
 
 
 
 
 
Az elérhető hatótávolság
 
 
 
Funkciók
 
 
 
Előnyök-hátrányok
 
 
Mint bármely műszaki cikknek, ennek is van előnye és hátránya egyaránt.
 
A Pedelec bringák vitathatatlan előnye, hogy olyan érzés velük kerékpározni, mintha folyamatos hátszelünk lenne. Nagyon sok helyzet van, amikor ez jól jöhet. Ilyenek például, ha meredek utcában lakunk, és a hazajutás önerőből szinte lehetetlen. Ha minden nap kerékpárral járunk be dolgozni és vigyáznunk kell rá, nehogy kiizzadjunk. Ha nehéz csomagokkal megpakoltan közlekedünk, és nagyon nehezünkre esik a tekerés. Továbbá ne felejtsük el azt sem, hogy sokan vannak úgy vele, hogy szívesen feltekernének a Bakony vagy a Vértes csúcsaira, de idősödő koruk vagy rossz ízületeik miatt erre már maguktól nem képesek. Ez csak pár példa a Pedelec nyújtotta előnyökre.
 
Természetesen van némi hátrányuk is. A legfontosabb ilyen tulajdonság, hogy e kerékpárok a plusz felszerelés miatt sokkal nehezebbek, mint „hagyományos” társaik, így nehezebb őket felrakni a vonatra, felcipelni lépcsőkön. A másik hátránya, hogy az ára egy egyszerűbb minőségi robogóéval vetekszik, és erre sokan mondják, hogy azt még hajtani sem kell… Azonban nem szabad elfeledkezni arról a tényről, hogy egy Pedelec fenntartása elenyésző egy robogóéhoz képest, és egy kerékpár nyergében számtalan olyan helyre juthatunk el, ahova egy robogóval sohasem.
Tartalomhoz tartozó címkék: műhelytitkok-tanácsok
-->