Bomba Bringák Bomba Áron!
Kezdődik a bringás szezon, ezért elképesztő ajánlatokkal indulunk neki. Modern ebike-ok a kínálatban vastagon 1 000 000 Ft alatt.
Hát ez az idő is eljött, hogy a pár éve még csak a hátsó vagy első motoros elektromos bringák árában már a legjobb középmotoros megoldásokkal is találkozhatsz.
Igaz lehet nem ezek a legerősebb, legkorszerűbb, legdivatosabb darabok, de az igazán fontos dolgokra nem lesz panasz. Ezek pedig a megbízhatóság és a hatótáv. Prémium bringák, prémium kényelemmel és tartóssággal. Úgyis tudjuk, hogy ez kell neked.
A kerékpáripar is, mint minden műszaki terület a számok bűvöletében él. A specifikációban minél nagyobb szám szerepel az adott tulajdonságnál, annál jobb.
De ez csak a marketingeseknek teszik könnyebbé az életét, amikor magyarázni kell valamit, hogy miért jobb, mint a konkurencia.
Hiszen pontosan tudjuk, hogy a műszaki életben mindennek vannak hátrányai is az előnyi mellett. A felhasználó "dolga", hogy mérlegelve ezeket tudjon jó döntést hozni.
Mi szól a 40Nm-es motorok mellett?
- Kisebb fogyasztás. Jóval alacsonyabb, mint a 80-95Nm-es társaiké, így adott akkumulátorkapacitásból messzebbre jutsz. Sokkal messzebbre.
- Könnyebbek. Ahogy haladunk az időben egyre könnyülnek az elektromos kerékpárok, minden komponensen próbálnak spórolni. De itt nem a fém alkatrészeket kell műanyagra cserélni, mint a csúcs modelleknél, hanem a kisebb erő miatt kisebb meghajtómotor is elegendő. Majd fél kilóval könnyebb lesz így, ami csak a motort nézve 15%-os spórolás, nem is beszélve, hogy kisebb akkumulátor is elég hozzájuk.
- Halkabbak. Bár egyik ebike rendszer sem a nagy hangjáról lett hírhedt, de azért a "nem zavaró" és a "szinte hangtalan" között érezhető (hallható) a különbség.
Mi szól ellenük?
- Gyengébb. Igazából ennyi. Egyéb szolgáltatásokban, kompatibilitásban tudja a nagyobb testvérek dolgait. Még elektromos Di2 váltással is működne, ha kellene.
A kérdés az, hogy szembe menve a társadalmi elvárásokkal tudsz-e számodra jó döntést hozni. A gyerek óvodába, iskolába szállítására, munkába járásra, a napi ügyek intézésére, laza túrázásra, hogy egy autós hasonlattal éljünk tényleg egy 5 literes, V8 biturbós sportkocsival akarsz nekivágni vagy jó lesz az ezres, három hengeres városi szaladgálós, amit arra terveztek? Így nem is tűnik olyan nehéznek a döntés ugye?
Ha annyira remek a 40Nm, mint amennyire mondjátok, akkor minek egyáltalán ennek a duplája a többi bringába?
Merülhet fel a kérdés. Igazából így alakult. Valaha ilyen teljesítmény körülire álmodták meg az elektromos bringákat. A mindennapokat könnyítve ez tökéletesen elegendő, hiszen alapvetően egy analóg bringát cserélsz le erre, amivel ugyanazokat a dolgokat megcsináltad rásegítés nélkül is.
De aztán ahogy a sport vonal is elkezdett erősödni az ebike piacon, úgy kénytelenek voltak a teljesítmény növelésére. Az már mondhatni a kerékpárgyártók sara, hogy nem hagyták meg a "gyengébb" (azért még mindig majdnem egy Trabant nyomatékáról beszélünk, ami sokunkat elvitt, sok helyre...) motorokat a trekking és city kategóriákban és szerelik a csúcs teljesítményűeket a MTB-okba.
Mert hát milyen jól néz már ki a katalógusban, hogy olyan erős, mint egy durva enduro eMTB... Így sajnos sokkal kevesebb bringa gördül le a gyártósorról ilyen meghajtással, mint kéne.
Személyes tapasztalatunk az, hogy a csúcs modellek teljesítményét a felhasználók soha nem használják ki teljesen, sőt nem, hogy teljesen, lehet még a felét sem. Mert hiába kapcsolod High-ra/Turbo-ra/Sport-ra vagy hívják bárhogy a legerősebb rásegítést, ahhoz, hogy a motort a csúcs teljesítménye közelébe kergesd neked is teljesítened kell.
Veszettül nyomni kell a pedált. A városban, aszfaltos túrákon soha nem fog szembe jönni 20-25%-os emelkedő, ahol egyáltalán esélyed lenne kihasználni a teljes erőt. Vagy, ha mégis?
Biztos elköltenél jelen esetben kétszer vagy háromszor annyi pénzt arra az esetre, amivel talán háromszor fogsz találkozni 10 év alatt? (Ha igen, akkor van sok más erősebb ebikeunk is!
)
Kiszúrtad? Nem csak a motor teljesítménye kisebb, de akkumulátoré is.
Jaj, most mi lesz! Megmondjuk, semmi. Bár hiába kisebb az akkumulátor, mint a top rendszerek esetében, a hatótávon ezt nem fogod észrevenni. Sőt, még lehet messzebbre is jutsz velük. A kisebb fogyasztás nem kíván nagy akkumulátorkapacitást. Ezekkel is bőven 100km felett tudsz teljesíteni, ha ügyes vagy, akkor még a 150km sem lehet elérhetetlen.
Mit jelent ez a gyakorlatban? Ha mindenhova bringával mész, akkor is körülbelül hetente egyszer kell tölteni. Apropó töltés. Ha messze indulnál, akkor előjön még egy előny. Sokkal hamarabb feltölthetők a kisebb akkumulátorok, akár órákat spórolhatsz mondjuk egy Balaton kör alatt.
Amúgy is tedd a szívedre a kezed. Tényleg kibírsz egyhuzamban 100-150km-t a nyeregben? Na ugye. Biztosan előbb fogy el a kedved, mint a szufla a bringából. Arról meg már ne is beszéljünk, hogy a kisebb akkumulátor ugyancsak kisebb összsúlyt jelent a bringának. Már nem is hangzik olyan rosszul, ugye?
De most itt az ajánlatban van egy kakukktojás féleség. A Kellys E-Cristy/Carson 10 modellek 40Nm-es motorral és 630Wh-s akkumulátorral vannak szerelve. Hoppá-hoppá, ez már csak 15-20%-al kevesebb kapacitás, egy fele erős motorral kombinálva! Jól sejted, ezek a bringák igazi hatótáv királyok!
Milyen esetben ajánljuk ezeket a bringákat?
Már utaltunk rá, de lássuk most még egyszer. Napi közlekedésre, ügyes-bajos dolgok intézésre, rövid vagy hosszútávú aszfaltos, bringautas túrákhoz.
Hozz jó döntést, válassz most eddig nem látott áron, prémium elektromos kerékpárjaink közül! De légy gyors, az akció csak a készlet erejéig érvényes, már a gyártónál se sok maradt a bringákból...
KTM
KTM Macina Tourcross A410 Bosch Active meghajtás, 400Wh-s akkumulátor 43, 46, 51 cm-es vázmérettel
Helyi közlekedésre és rövidebb túrákra termett elektromos kerékpár a KTM -től.
Az alacsony átlépésű mono váz kényelmes a sok le és felszálláskor, a kománypozíció és a széles nyereg páratlan komfortot biztosít minden méteren.
Az akkumulátor ugyan csak 400Wh-s kapacitású, de az Active Line motor nagyon jól gazdálkodik vele, így nem nagyon marad el a nagyobb akksis, de sokkal nagyobb fogyasztású motorral szerelt modellektől.
1 099 990 Ft helyett 719 990 Ft
KTM Macina Cross A410 Bosch Active meghajtás, 400Wh-s akkumulátor 43, 46, 51 cm-es vázmérettel
Az előbbi Tourcross csupasz változata a túrafelszerelések nélkül. Nyugodtan hagyhatod így a sportos megjelenésében vagy kedvedre a neked tetsző kiegészítőkkel ruházhatod fel.
A választás csak a tiéd
999 990 Ft helyett 669 990 Ft
Kellys
Kellys E-Carson 10 Shimano Steps E5000 meghajtás, 630Wh-s akkumulátor fekete és teal színben, M és L méretben
Az igazi hatótáv király. Kis fogyasztású motorja és nagy akkumulátora hosszútávú szórakozást kínál.
A hagyományos trekking váz kényelmes és hatékony hajtást ad, amolyan kellyszesen szuper érzés vele tekerni mindenki számára.
A Shimano CUES váltórendszer pedig már abszolút az elektromos kerékpárok által támasztott követelményekhez lett fejleszteve. A Steps E5000 rendszer nem is terheli meg túlságosan, így a tartóssága még jobbnak ígérkezik, mint egyébként.
1 099 990 Ft helyett 699 990 Ft
Kellys E-Cristy 10 Shimano Steps E5000 meghajtás, 630Wh-s akkumulátor grey és sky blue színben, S, M és L méretben
Az E-Carson klasszikus túra női vázas verziója, annak minden előnyével, akár az urak számára is.
Ugyanúgy hatótáv király, hiszen ugyanaz az elektromos rendszer hajtja, mint az E-Carson-t.
Az alacsony átlépési magasság nem csak a hölgyeknek lehet jó választás, hiszen hol van az már, hogy a hölgyek szoknyában pattannak a bringára. Uraim, mi is bátran választhatjuk ezt a verziót, ha a kényelem az elsődleges szempont. Nem véletlen, hogy már elérhető a bringa L-es, 51cm-es vázmagassággal is, ami azért 185cm-es testmagasságig tökéletes kényelemet tud biztosítani.
1 149 990 Ft helyett 699 990 Ft
Kellys E-Carson 10 Shimano Steps E5000 meghajtás, 504Wh-s akkumulátor fekete és teal színben, M és L méretben
Ilyen kompromisszumra vágyik valószínűleg minden túrázó. Az E-Carson 10 egy már régen nem használat vázra épül.
Ugyan nem annyira "fancy", mint az integrált akkus vázak, de ez mit sem von le az élményből. Ha nem számít, hogy a legtrendibb legyél az úton, csak az hogy megkapd az Ebike-os élményt, akkor nem is kell tovább keresgélni.
Mindezt természetesen alacsonyabb áron kapod, mint az integrált akksis verziókat.
1 049 990 Ft helyett 609 990 Ft
Kellys E-Cristy 10 Shimano Steps E5000 meghajtás, 504Wh-s akkumulátor grey és sky blue színben, S, M és L méretben
Az E-Carson klasszikus túra női vázas verziója, annak minden előnyével, akár az urak számára is.
Ugyanúgy hatótáv király, hiszen ugyanaz az elektromos rendszer hajtja, mint az E-Carson-t.
Az alacsony átlépési magasság nem csak a hölgyeknek lehet jó választás, hiszen hol van az már, hogy a hölgyek szoknyában pattannak a bringára. Uraim, mi is bátran választhatjuk ezt a verziót, ha a kényelem az elsődleges szempont. Nem véletlen, hogy már elérhető a bringa L-es, 51cm-es vázmagassággal is, ami azért 185cm-es testmagasságig tökéletes kényelemet tud biztosítani.
1 049 990 Ft helyett 609 990 Ft