Leírás és Paraméterek
Neuzer férfi E-Trek ebike/pedelec alumínium vázzal zöldes fekete-szürke színben 6 sebességes
Elektromos Zagon trekking kerékpár 36V/250W motorral 11Ah Li-ion akkuval 21"
Kinek ne hiányozna egy kis plusz erő, amikor tekerni indul és elfogy a szufla? Az elektromos kerékpár előnyeit bárki élvezheti az alkalmi túrázótól a városi közelekdőn át egészen a sportolókig. A Pedelec teljes mértékben kerékpár, megmozgat, felfrissít, hiszen a motor csak akkor segít rá, ha tekerünk. Viszont jelentős mértékben rásegít, megtöbbszörözve ezzel az erőnket, hogy tempósabban odaérhessünk az úticélunkhoz, a munkába, találkozóra, feltekerni egy emelkedőn vagy feltolni a jelentős súllyal megpakolt bringát az emelkedőn.
A váz alumíniumból készült, mely sokkal könnyebb, mint az acélváz, könnyebb azt megemelni, mozgatni, mégis nagy teherbírással rendelkezik. Nem beszélve arról, hogy könnyedsége miatt az akkumulátor kapacitása tovább elegendő, hiszen kevesebb súlyt kell a motornak mozgatnia. A kevesebb súly miatt, könnyebb kimozdítani egy kátyúból, felléptetni a járdára vagy megemelni, ha szeretnél beparkolni vele a helyére.
A Neuzer Zagon elektromos kerékpárok MXUS első agymotorral vannak szerelve, melyek ideálisak városi közlekedésre vagy rövidebb túrákra, tókörre. Az elektromos rásegítés 3 fokozatban szabályozható, így te tudod beállítani, hogy a terhelésnek megfelelő rásegítést kapj a tekerés során. Van egy alacsonyabb rásegítési mód sík, városi terepre, így nem kell sok önerő a haladáshoz. Emelkedő esetén érdemes az eggyel nagyobb avagy ECO módba kapcsolni, ha nem akarunk nagy erőt kifejteni a feljutáshoz. Meredekebb lejtőn pedig a turbo mód ad kellő nyomatékot a csúcsig. A maximális nyomaték 30 Nm.
A maximálisan kihozható táv 60-70 km egy töltéssel. Hiába van egy minimális Amper különbség a Lido kerékpárok és a Zagonok között, mivel a Zagon bringák váza alumínium, így azt a motor könnyebben mozgásba hozza, kevesebb ráfordított energiával, ezért ugyanannyi a maximálisan megtehető út.
Pontosan meghatározni nem lehet, hiszen az akku kapacitása függ attól, hogy milyen módban használjuk a rendszert, milyen terepen tekerünk,mekkora a gördülési ellenállás, mekkora az összsúly, mely a kerékpárra terhelődik és természetesen a guminyomástól. A nem megfelelő guminyomás esetén a motor sokkal nagyobb mértékben fog rásegíteni, ami az akkumulátor hamarabbi lemerülését eredményezi, ezért is nagyon fontos, hogy ezt ellenőrizzük.
Rendelkezik Walk Assist móddal, mely egy alap nyomatékkal (6km / h) rásegít, ha valahol fel kell tolnunk a bringát, akár csomagokkal megrakva. Ha túl vagyunk egy nagybevásárláson, csak egy gombnyomás és már haladhatunk is a megrakott bringával hazafelé.
A pedálszenzor méri a fordulat számát, mely jelet ad a motor felé, hogy mekkora nyomatékkal segítse a tekerést. A maximális rásegítés 25 km/h-ig működik, ennek elérése után a motor automatikusan kikapcsol és önerővel száguldhatunk tovább. rendelkezik egy beépített védelmi funkcióval, mely hasonlóan működik, mint az autóknál a tempomat. A fékkarba épített mikroérzékelő, mely fékezéskor azonnal leállítja a motrot, ezáltal biztosak lehetünk abban, hogy nem ér minket baleset, ha hirtelen meg kell állnunk.
A LED megvilágítású kijelzőn nyomon követhetjük az akku töltöttségét és a rásegítést. Az akkumulátor töltést továbbá nyomon követhetjük az akku-n is, mely szintén jelzi a töltöttségi szintet. Érdemes minden használat után tölteni rajta egy keveset, a lítium akkumulátorok szeretik a 20-80 % közötti töltöttségi szintet. Nem tesz jót neki, ha teljes mértékben lemerül. Illetve téli időszakban ne tároljuk kint az akku-t. Ha a kerékpár hidegben áll, érdemes az akksit egy melegebb helyiségbentárolni, mely minimum 11-13 C°-os (pl:.garázs, tároló) vagy annál melegebb részen a lakásban, hiszen egyetlen akkunak sem tesz jót a hideg idő, tehát célravezető melegen tárolni a hosszabb élettartam megőrzése érdekében.
Ha huzamosabb ideig nem használjuk a kerékpárt, érdemes az aksira 2-3 havonta rátölteni minimum 60 %-os töltöttségig, hogy ne merüljön le teljesen és ezzel növeljük az akksi élettartamát. Amennyiben az akku a kerékpáron van és be van kapcsolva a rendszer, tilos eltávolítani az akkumulátort. Minden esetben előbb kapcsoljuk ki a rendszert és csak utána vegyünk ki az akksit. Karbantartási igénye alig van. A kerékpár a megszokott normál bicikli karbantartását igényli, a motor pedig jó értelemben igénytelen és így nem kell azon aggódnunk, hogy szervízbe hordjuk a kerékpárt.
Az akku 4-6 óra alatt feltölthető. A kapacitásából normál felhasználás mellett évente 5-8 %-ot veszíthet az akkumulátor.
Elemes világítással felszerelt, így nem csökkenti az akkumulátor üzemidejét.
A kerékpár fontosabb jellemzői és kiegészítői között érdemes megemlíteni a hátul felszerelt csomagtartót, mely alkalmas táskák és kosarak befogadására egészen 25 kg-ig. A kerekek pedig masszív, duplafalú, szegecselt felnikkel van ellátva a nagyobb terhelhetőség érdekében. Valamint minden felszerelt trekking kerékpárunk, rendelkezik sárvédőkkel.
Néhány műszaki információ:
- Váz: nagy teherbírású alumínium, Alloy
- Merev villa
- Első és hátsó fék: ALHONGA V-FÉK/ALHONGA
- Hátó váltó: SHIMANO TZ50 6SPD
- Váltókar: SHIMANO RS35 REVOSHIFT 6SPD
- Hajtómű: alumínium 170mm 38T
- Első agy: MXUS XF06 AGYMOTOR
- Hátsó agy: ASSES ALU/ALLOY
- Felnik: MACH ER-10 28" DUPLAFALÚ
- Köpeny: aszfaltbarát mintázattal
- Motor: MXUS XF04 250W ELSŐ AGYMOTOR
- Kijelző: MXUS LED890
- Rásegítés: 3 FOKOZATÚ, KORMÁNYRÓL VEZÉRELHETŐ, SEBESSÉGSZENZOROS
- Akku: MXUS 36V, 11AH
- Csomagtartóval, elemes világítással, sárvédővel felszerelt
Gyártó | Neuzer |
Motor gyártója | MXUS |
Motor típusa | MXUS XF06 első agymotor 250W |
Fő rendszer paraméterek | 36V, 250W, pedálrásegítés |
A motor maximális nyomatéka | 30Nm |
Rásegítés mértéke | 3 fokozatú, kormányról vezérelhető |
Maximális támogatott sebesség | 25 km/h |
Hatótávolság ECO módban maximum | 60km |
Hatótávolság Turbo módban maximum | 30km |
Akku kapacitás | MXUS, 11,6Ah |
Akkumulátor rögzítése | Csomagtartón |
Kijelző | MXUS LED890 |
Szenzor típusa | Pedálcsapás szenzor |
Sebességfokozatok száma | 6 |
Kerékagyak | Asses alu hátsó agy |
Küllők | Acél |