Leírás és Paraméterek
Scott Addict RC 40 országúti kerékpár
karbon váz és villa, 24 fokozatú Shimano 105 Di2 elektromos váltó, L (56cm-es vázméret)
Már régóta volt egy kis hiányérzetünk. Mégpedig azzal kapcsolatban, hogy nem volt "igazi" országúti bringa nálunk. Mi adja egy országúti bringa igaziságát?
Kétség kívül az UCI matrica a bringa nyeregvázcsövén. Ez jelenti azt, hogy a nemzetközi kerékpáros szövetség által bevizsgált és engedélyezett a váz, ezzel bármilyen nemzetközi versenyen rajthoz lehet vele állni. De persze ez nem csak ennyi. Ezek a vázak tartalmazzák mindig az adott gyártó elérhető legjobb technológiáit. Minden tudás ezekben a kerékpárokban összpontosul. Ha csak a legjobbal éred be, akkor itt van.
Melyek ezek a Scott esetében?
Evo-Lap Technology
A karbonváz gyártásban a megfelelő anyagok kiválasztása a munka nagyobb, de egyben könnyebb része is. A kisebb, de nehezebb feladat a karbanszövet rétegek megfelelő elhelyezése és vastagságának megállapítása, hogy a merevség-súly-ütésállóság szentháromságban minden kiemelkedő legyen.
A Scott mérnökei a legmodernebb végeselem analízissel szimulálják a lehető legtöbb és legjellemzőbb terheléseket a vázon, hogy a prototípusok legyártásával és fizikai tesztelésével a lehető legkevesebb időt kelljen csak eltölteni. Ezzel maradnak folyamatosan az ipar élvonalában. A legtöbb karbon vázuknál országúti és MTB egyaránt használják a Evo-Lap fejlesztési technológiát.
Üreges szerkezet
A karbon csövek természetesen üregesek és belülről soha nem látott szinten tiszták, ezzel csökkentve tovább a súlyt. Bár első olvasatra ez elég bagatellnek tűnhet, de aki látott már karbon vázat szétfűrészelve vagy törve, azt tudja miről van szó.
Sandwich dropout
Az Addict RC papucsokat úgy tervezték, hogy integrálják az átütőtengely rendszerbe, köszönhetően az üreges cső kialakításnak, amely egyszerű és könnyű szerkezetet tesz lehetővé.
Nyeregcsőbilincs
Az új, ultrakönnyű nyeregbilincs mindössze 12 gramm súlyú, és kifejezetten erős mégis "karbonbarát" szorítómechanizmust használ. Ez lehetővé tette, hogy még nagyobb súlyt takarítsanak meg a nyeregcsövön (nyeregcső súlya: 142 gramm).
Integrált kábelvezetés
Az Addict RC és a Foil teljesen integrált kábelelvezetéssel rendelkezik mind a mechanikus, mind az elektronikus váltáshoz. Nem nagy cucc, hiszen szinte minden nagyobb gyártónál elérhető ez a valamilyen megoldásban. Viszont a Scott mérnökeinek ez úgy sikerült, hogy a váltási és fékezési minőségben, illetve a fejcső merevségében semmiféle kompromisszumot nem vállaltak. Ezenkívül a szerelők számára meglepően egyszerű a kábelcsere és egyéb karbantartás.
Aztán persze még ódákat zenghetnénk a mesterire szabott geometriáról, a beton merev vázról, a tökéltességig fejlesztett műszaki megoldásokról, de ez talán nem szükséges. Ha a profik által is választott Addict RC vázas bringát vásárolsz, akkor ezeken nem fogsz meglepődni, sőt valószínűleg életed eddigi legjobb kerékpárját várod és biztosan kapod.
Meghajtás
A 105 Di2 elektromos váltó új slágernek ígérkezik a középkategóriában. A nagy testvérekhez képest(Dura-Ace, Ultegra) csak versenyszituációban észlelhető teljesítménykülönbség sokkal alacsonyabb áron és hosszútávon olcsóbb fenntarthatósággal. Az elektromos váltó működése olyan gyors és hatékony, hogy kis túlzással csak elég kigondolni, hogy váltson és már csinálja is. Ahogy mindig is. Közel tökéletes.
Fékek
A tárcsafék már teljesen megszokott az országúti kerékpárok esetében is. A 105-ös fékek kellő erővel késztetik megállásra a bringát a 160mm-es tárcsákon keresztül.
Kiegészítők
Félkarú óriás lenne az Addict RC a gyári kiegészítői nélkül, a Syncros kerekek, kormány, kormányszár, nyereg és nyeregcső teszik a kerékpárt egy mérnöki csodává.
Évjárat | 2023 |
Kerékabroncs fajtája | Duplafalú erősített szegecselt |
Terhelhetőség | 120kg összsúly (kerékpár+kerékpáros+csomagok) |
Gyártó | Scott |
Felhasználási terület | Verseny |
Nem | Unisex |
Váz (anyaga) | Karbon |
Váz mérete | 56cm |
Kerék méret collban | 28" |
Villa vagy teleszkóp | Addict RC HMX karbon, 1 1/4 |
Fokozatok száma | 24 fokozatú |
Első váltó | Shimano 105 Di2 FD-R7150 |
Hátsó váltó | Shimano 105 Di2 |
Váltókar | Shimano 105 Di2 ST-R7170 |
Hajtómű fajtája | Integrált tengelyes |
Hajtómű | Shimano 105 FC-R7100 Hollowtech II 50x34 fogas |
Hajtóműcsapágy | Shimano BB-RS500-PB |
Pedál | Nem tartozék |
Fogaskoszorú | Shimano CS-R7100 11-34 fogas |
Lánc | Shimano CN-M6100-12 |
Fék fajtája | Tárcsafékes (hidraulikus) |
Fék | Shimano 105 BR-R7170 hidraulikus tárcsafék |
Fékkar | Shimano 105 ST-R7170 |
Féktárcsa | Shimano SM-RT70 CL 160mm elől/hátul |
Felnik | Syncros RP2.0 Disc kerékszett |
Kerékagyak | Syncros RP2.0 Disc kerékszett |
Küllők | Syncros RP2.0 Disc kerékszett |
Köpenyek | Schwalbe ONE Race-Guard Fold 700x28C |
Kormány | Syncros Creston 2.0 Compact alumínium |
Kormányszár | Syncros RR 1.5 1 1/4 |
Kormánycsapágy | Syncros Addict RC integrált |
Kategória | Országúti |
Nyereg | Syncros Belcarra Regular 2.0 |
Nyeregcső | Syncros Duncan 1.0 Aero |
Súly kg | 8.16 |
Információ | Az iparágban tapasztalható beszállítói nehézségek okán a gyártó a kerékpárok műszaki tartalmát egyoldalúan megváltoztathatja az eredeti műszaki specifikációban leírt alkatrésszel azonos tudású és minőségű komponensre. |
Geometria
XXS/47 | XS/49 | S/52 | M/54 | L/56 | XL/58 | XXL/61 | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A | head tube angle | 70.5 ° | 71.0 ° | 72.0 ° | 72.5 ° | 73.0 ° | 73.3 ° | 73.3 ° | |||||||||
B | head tube length | 97.0 mm | 102.0 mm | 115.0 mm | 135.0 mm | 155.0 mm | 175.0 mm | 193.0 mm | |||||||||
C | top tube horizontal | 520.0 mm | 530.0 mm | 540.0 mm | 550.0 mm | 565.0 mm | 580.0 mm | 600.0 mm | |||||||||
D | standover height | 720.0 mm | 740.0 mm | 755.0 mm | 778.0 mm | 798.0 mm | 818.0 mm | 838.0 mm | |||||||||
E | BB offset | -70.0 mm | -70.0 mm | -70.0 mm | -70.0 mm | -70.0 mm | -70.0 mm | -70.0 mm | |||||||||
F | BB height | 274.5 mm | 274.5 mm | 274.5 mm | 274.5 mm | 274.5 mm | 274.5 mm | 274.5 mm | |||||||||
G | Addict RC | 987.5 mm | 994.0 mm | 991.0 mm | 992.0 mm | 1,000.0 mm | 1,008.0 mm | 1,023.0 mm | |||||||||
H | BB center to toptube center | 410.0 mm | 430.0 mm | 460.0 mm | 480.0 mm | 500.0 mm | 520.0 mm | 550.0 mm | |||||||||
I | BB center to top of seattube | 470.0 mm | 490.0 mm | 520.0 mm | 540.0 mm | 560.0 mm | 580.0 mm | 610.0 mm | |||||||||
J | seat angle | 74.5 ° | 74.5 ° | 74.0 ° | 73.6 ° | 73.3 ° | 73.0 ° | 72.5 ° | |||||||||
K | chainstay | 410.0 mm | 410.0 mm | 410.0 mm | 410.0 mm | 410.0 mm | 410.0 mm | 410.0 mm | |||||||||
L | reach | 380.0 mm | 388.0 mm | 389.0 mm | 390.0 mm | 395.0 mm | 400.0 mm | 410.0 mm | |||||||||
M | stack | 504.0 mm | 511.0 mm | 526.5 mm | 548.0 mm | 568.5 mm | 588.0 mm | 606.0 mm | |||||||||
N | stem length | 90.0 mm | 90.0 mm | 100.0 mm | 110.0 mm | 110.0 mm | 120.0 mm | 120.0 mm | |||||||||
O | centre saddle - centre bar (hor.) | 635.0 mm | 650.0 mm | 674.0 mm | 694.0 mm | 710.0 mm | 736.0 mm | 761.0 mm | |||||||||
P | centre saddle - centre bar (vert.) | 92.0 mm | 105.0 mm | 106.0 mm | 103.0 mm | 100.0 mm | 106.0 mm | 115.0 mm | |||||||||
Q | reach centre bar | 454.0 mm | 463.0 mm | 474.0 mm | 485.0 mm | 492.0 mm | 507.0 mm | 518.0 mm | |||||||||
R | stack centre bar | 563.0 mm | 570.0 mm | 586.0 mm | 607.0 mm | 627.5 mm | 649.0 mm | 667.0 mm |