Leírás és Paraméterek
KTM Life 1964 Cross férfi cross kerékpár
30 fokozatú Shimano Deore/DeoreXT váltórendszer, hidraulikus tárcsafék, levegős teleszkóp, fekete 51cm
A széles KTM cross paletta harmadik legerősebb műszaki tartalmú modellje, egyben a hazai KTM cross hívők második legnagyobb számban választott kerékpárja (a legnépszerűbb a KTM Life Road). Tekintsük át röviden a kerékpár műszaki összeállítását.
Váz: végtelenül elegáns és visszafogott mattfekete/mattszürke dizájn nüansznyi narancs jelzésekkel. Erős és könnyű triplán húzott alumínium csöves váz, hibátlan és szép hegesztési varratokkal. Egyedi megoldások: rejtett bowdenvezetés a vázban, a MTB-októl megörökölt betonerős tapered (nagyobb csapágyas) fejcső, statikailag a tárcsaféknél fellépő erőkre optimalizált hátsó háromszög. Dupla kulacstartó rögzítési lehetőség és természetesen sárvédő, csomagtartó felfogatási pontok.
Vázméret paletta:
férfi: 46, 51, 56 és 60 cmnői 46 és 51 cm
??Teleszkóp: Suntour NCX-E RL Air levegőcsillapítású villa, hidraulikus Lockouttal (a zárható villák hosszú kaptatókon vagy országutakon praktikusak, hiszen segítségükkel szinte merevvé tehető a villa vagyis az a pedálozásba fektetett energiánkat nem a teleszkóp rugózása nyeli el), állítható előfeszítéssel. Merev, 30 mm átmérőjű becsúszószárak, könnyű és erős magnézium ötvözet villaváll, 63 mm-es rugóút. Igényes és innovatív műszaki tartalmú villa sportos használatra.
Erőátvitel: Az integrált - 24 mm átmérőjű - tengelyes Shimano Deore hajtómű szokatlan merevséget biztosít még súlyosabb kerékpárosok alatt is. Ez pontos és gyors váltást biztosít a hasonló kategóriában lévő Deore első váltóval. A hátsó váltó Shimano Deore XT, ami jelenleg a trekking alkatrészek csúcsa. Rendkívül jó megoldásnak tartjuk, hogy a rendszer legkényesebb elemeként egy felső kategóriás váltómű került a Life 1964 specifikációjába. A 3x10 fokozatú rendszer áttételezése gyakorlatilag bármilyen terepviszony közepette szinte minden erőnléthez optimális hajtást biztosít. A hajtómű 26-36-48 fogú, a fogaskoszorú pedig 11-től 34 fogig tartalmaz lánckerekeket. Természetesen mindezt a Shimano Deore SL-T6000-es Rapidfire váltókarjával vezérelhetjük a lehető legpontosabban.
Fékezés: A hatékony és biztonságos Shimano MT4103-as hidraulikus fékek a V-fékekhez szokott bringásoknak elképesztő élményt nyújtanak, mind a hihetetlenül könnyed működésben, mind a fékezés hatékonyságában. Ezek a Shimano fékek rendkívül megbízhatóak és ritkán kell szervizelni őket. Rengeteg neves nemzetközi gyártó használja őket.
Kerekek: Szintén nagyon fontosak a problémamentes kerékpározás szempontjából a jó minőségű abroncsok, kerékagyak és küllők, elég ha csak a rossz utakra gondolunk. A KTM mindig nagyon ügyelt a legjobb minőségű alkatrészek beépítésére, így például RM INOX húzott (középen elvékonyodó) rozsdamentes küllőket és a német Schwalbe tömlőit és felniszalagjait használja. Az abroncsok hierarchiájában a duplafalú és szegecseléssel erősített küllőfuratú felnik képviselik a csúcsot - egy ilyen modellt találunk a bemutatott kerékpáron. A kerékcsapágyakon szintén nem spórolt az osztrák gyártó, hiszen Deore M6000-as Centerlock-os (a Shimano saját fejlesztésű féktárcsa rögzítése) modelleket találunk a Life 1964 Cross-on.
Egyebek: A 44mm széles Schwalbe Smart Sam Performance köpenyek közepes szintű defektvédelemmel teszik gondmentessé ez erdei túrákat. Az Ergon GP30 markolat és kormányvég kombináció a német műszaki egyetemmel együttműködő fejlesztők közös érdeme. A kormánycsapágy egy érdekes KTM fejlesztésű darab. Meggátolja a kormány teljes körbefordulását. Ez több esetben is jól jöhet. Ha teljesen megpakolod a bringát csomagokkal, akkor sokkal stabilabban fog állni. Továbbá ez védi az első lámpát, bowdeneket és fékvezetékeket is. A nyereg, nyeregcső, kormány a KTM cég saját terméke, a kerékpár kategóriájának megfelelő minőségben. Tartozéka még az állítható hosszúságú KTM kitámasztó.
Súly: A bicaj súlya 13,2 kg. Hogy ez sok vagy kevés, döntse el mindenki maga. A Life Race topmodell 12,6 kg
Eredeti gyártói cikkszám | 798201111 |
Évjárat | 2021 |
Kerékabroncs fajtája | Duplafalú erősített szegecselt |
Terhelhetőség | 120 kg |
Testmagasság | 175-185 |
Gyártó | KTM |
Felhasználási terület | Sport |
Nem | Férfi |
Váz (anyaga) | Alumínium |
Váz mérete | 51cm |
Kerék méret collban | 28" |
Villa vagy teleszkóp | Sr Suntour NCX-E air LO, 63mm mozgás, levegős, hidraulikus Lock Out |
Fokozatok száma | 30 fokozatú |
Első váltó | Shimano Deore T6000 |
Hátsó váltó | Shimano Deore XT |
Váltókar | Shimano Deore T6000-10 |
Hajtómű fajtája | Integrált tengelyes |
Hajtómű | Shimano Deore FC-T551 (48x36x26 fogas) |
Hajtóműcsapágy | Shimano integrált |
Pedál | KTM Team Tour VP-197 alloy |
Fogaskoszorú | Shimano HG500-10 (11-34 fogas) |
Lánc | Shimano HG-54 |
Fék fajtája | Tárcsafékes |
Fék | Shimano BR-MT4103 |
Fékkar | Shimano BL-MT400 |
Féktárcsa | 180mm/160mm Shimano RT64 Centerlock |
Felnik | KTM TOP DISC 32H 622x19mm 700C |
Kerékagyak | Shimano Deore M6000 CenterLock |
Küllők | RM INOX 2.0/1.8mm fekete |
Köpenyek | Schwalbe Smart-Sam Performance 44-622mm |
Kormány | KTM Comp low rizer 640mm |
Kormányszár | KTM Comp 17° |
Kormánycsapágy | KTM Team Trekking angle limit 1.1/8>1.5“ |
Kategória | Cross, offroad túra |
Markolat | Ergon GP30 SD OEM, kormányvéggel |
Nyereg | KTM Line Offroad |
Nyeregcső | KTM Team 27.2mm |
Extrák | Tartozék állítható hátsó KTM kitámasztó |
Súly kg | 13.2 |